štvrtok, 8. augusta 2013

Domáci levanduľový sirup


Domáce limonády sú teraz strašne IN. Také tie ovocno-zeleninovo-bylinkové. Čerstvé, jednoduché, vizuálne príťažlivé...a keďže mám rada všetko domáce (a lebo chcem byť IN, samozrejme), pustila som sa do limonád. Teda, presnejšie do tej levanduľovej...presnejšie do levanduľového sirupu.


Mätová limonáda s citrónom je u nás vec bežná už niekoľko rokov, no do levanduľovej som sa pustila po prvýkrát.

Levanduľa má síce výraznú vôňu, no jej chuť je o niečo jemnejšia, takže hodiť ju len tak do vody a očakávať zázraky by bola hlúposť. Preto si treba spraviť sirup. Takto:

Na sirup (cca 350 ml) potrebujete tri základné veci :
vodu (2 šálky)
kryštálový cukor (1 a pol šálky)
kvety levandule (2-3 polievkové lyžice)

Levanduľu môžete použiť sušenú alebo čerstvú. S čerstvou zatiaľ skúsenosti nemám, sušená sa ukázala ako veľmi dobrá voľba (i keď namiesto očakávanej fialovej farby zostal sirup nevábne zelený).



Hoďte všetko spolu do kastrólika, nechajte prevrieť, chvíľu odstáť a  nalejte do sklenenej fľaše. Sirup skladujte na chladnom a tmavom mieste (akým je momentálne pravdepodobne len chladnička).

Limonádu som robila celkom od oka. Takže si dajte do džbánika vodu, prilejte sirup (ochutnávajte!) a pridajte čerstvo vytlačený citrón aj s dužinou. A ak budete chcieť byť silno efektní, pri servírovaní môžete pridať do limonády trošilinku gélového farbiva.

A ešte!
Konečne som si založila poctivú bylinkovú záhradku (ktorú mi stráži Pán Myšiak), takže najbližšie hádam bazalkovo-citrónový sirup a niečo šalviové.

4 komentáre:

  1. Pekný článok.Pozývam na GIVEAWAY!!!!!!!!
    http://beautybypetka.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. levandula mi smrdí, ale výrobky z nej mi chutia :)

    http://ilovesimplyfashion.blogspot.sk/2013/08/citronovy-cheesecake.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prave som si robila sirup,ale konzistenia je skor vodova ako sirupova (husta) je to normalne?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to ma mrzí...konzistencia by mala byť "sirupová"...nie celkom hustá, ale ani vodová...cukor by to mal dostatočne zhustiť

      Odstrániť