sobota, 20. apríla 2013

Ražné koláčiky s brusnicami





Ako som už párkrát spomínala, snažím sa hľadať tak trocha alternatívnejšie koláčikové recpty. Dôvodom je ničím nepodložená a momentálne vysoko subjektívna skutočnosť, že sa so mnou biela múka a mliečne výrobky nekamáratia tak, ako by som si to predstavovala. Nuž, máme krízu...a kým nájdem energiu a odvahu s tým niečo spraviť (pretože stále čakám, že nebudeme potrebovať odbornú pomoc a nejako si to vydiskutujeme sami), hľadám si pozornosť inde. Alebo...pečiem si ju.

Keďže je ražný chlieb gentleman a neodmieta ma tak, ako chlieb pšeničný, začala som kupovať ražnú múku a troška sa s ňou „hrať“. A dnes som dostala chuť na niečo sladké k čiernemu čaju s mliekom. Takže som sa rozhodla, že nájdem recept na niečo zdravosladké aj keby čo bolo! Bolo mi jasné, že bez masla  cupcakes nevyčarujem a tak som tento raz hľadala recepty muffinkové (do ktorých sa dáva namiesto masla olej). Našla som jeden veľmi sympatický recept. A dokonca ani olej nebudete potrebovať! Tento recept je zdravý, chutný, a má málo kalórií (jeden koláčik ich má približne 150 a aj tie sú zdravé). Tramtararáááááááá: Bezlaktózové banánové  koláčiky z ražnej múky s brusnicami.

Na približne 16 kusov potrebujeme:

3 banány
1 vajce
80-100 ml sójového mlieka (prípadne iného, rastlinného mlieka)
200g trstinového cukru
160g ražnej celozrnnej múky
1/2 čajovej lyžičky soli
1 čajová lyžička sódy bikarbóny
2 čajové lyžičky škorice
100g sušených (i keď bohužiaľ sladených) brusníc


Banány si roztlačíme vidličkou (prípadne použijeme ručný mixér), primiešame vajíčko, sójové mlieko a hnedý cukor. V druhej miske si zmiešame múku, sódu bikarbónu, soľ a škoricu. Ja som škorice dala relatívne málo, takže ak chcete, aby boli koláčiky naozaj škoricové, pridajte jej viac (som si istá, že by koláčikom určite neublížilo napríklad ani perníkové korenie ). Nakoniec zmiešame banánový mix s múčnym, pridáme brusnice (v pôvodnom recepte bola čokoláda, pridať môžete napríklad aj oriešky alebo sušené hrozienka...alebo čokoľvek, čo sa vám tam len hodí...alebo aj nič) a cesto naporcujeme do košíčkov. Keďže je ražná múka o niečo ťažšia ako obyčajná pšeničná a koláčiky vám nejak extrémne nenakysnú, môžete papierové košíčky naplniť o čosi viac ako len do 3/4. A šup do rúry vyhriatej na 180 stupňov! Pečieme približne 30 minút. Tralala, krásne hnedé koláčiky...
.
..a chutia rozprávkovo...naozaj...


Tak trocha rozpitvaný koláčik...možno sa zdá, že nie je dopečený, ale to robí tá ražná múka.
Po vychladnutí bude vyzerať trocha "suchšie"

...a pravdepodobne ich „požerem“ sama...a nech!

...po 3. koláčiku...


Ak by niekoho zaujímalo, akú múku som použila (a akú používam napríklad aj pri pečení ražného chleba), tu ju má:




4 komentáre:

  1. To vyzera super :)) som rada ze su aj dobre recepty zo sojoveho mlieka kedze mam alergiu na normalne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kravské mlieko sa dá už pomerne dobre nahradiť sójovým...vo všetkom...ja si často robievam napr. puding (z prášku) so sójovým mliekom alebo používam sójovú smotanu pri príprave omáčok :)

      Odstrániť
  2. Vyzerajú fantasticky a budú sa kamarátiť aj s mojou pšeničnou alergiou!
    Hneď zajtra pečiem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. vypadají skvěloučce, a moc ti to sluší

    OdpovedaťOdstrániť