nedeľa, 23. septembra 2012

Jesenné cupcakes


Jeseň je tu a s ňou aj jabĺčková úroda. Bolo by hriechom nezneužiť toto čarovné ovocie na prípravu cupcakes!


Tieto cupcakes sú pomerne jednoduché a na pohľad obyčajné, skrývajú však v sebe jabĺčkové prekvapenie. Klasické vanilkové cupcakes som naplnila jablkovým kompótom a napokon ozdobila medovo-škoricovým krémom.

Na jablkový kompót potrebujeme približne pol kila jabĺk, ktoré očistíme a pokrájame na malé kúsky. Jabĺčka dáme do kastrólika, zasypeme troma polievkovými lyžicami hnedého cukru, kávovou lyžičkou škorice, troškou zázvoru (približne pol kávovej lyžičky) a premiešame. Pridáme polievkovú lyžicu citrónovej šťavy a dusíme približne 20 minút, až pokým jabĺčka nezmäknú a zmes sa nám nezačne podobať na hustejšiu kašu.

Kým nám jabĺčka pomaly chladnú, upečieme si vanilkové cupcakes, do ktorých namiesto bieleho cukru pridáme trstinový a časť mlieka nahradíme smotanou na šľahanie. Keď máme koláčiky poriadne vychladnuté, urobíme do nich dierku (nožíkom alebo jadrovníkom) a naplníme jablkovým kompótom.


Napokon koláčiky ozdobíme medovým krémom , posypeme trochou škorice a užívame si s nimi prvé jesenné dni!




7 komentárov:

  1. Já sladké nejím vůbec, ale tohle bych si určitě dala! Moc se ti to povedlo! :)

    taky peču: http://cookies-cat.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to vyzerá super!
    inak, fakt super nápad blog o cupcakes :))

    tu je trochu z módy http://sofiaxxx.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. NESKUTOCNYYY BLOG ! Mas na to fakt talent , ja sice nepeciem , ale mozno zacnem !

    Ja skor moda a sport: http://sasaxxx.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vypadá to moc dobře :)) Zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi cupcakes a muffins. Máš ponětí jaký je v tom rozdíl?

    http://notesbycreativity.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Muffiny sú skôr niečo ako pečivo. Robia sa z oleja, takže je cesto o niečo tuhšie. Na muffiny sa navyše zvyčajne nedáva krém/poleva.
      Cupcakes sú v podstate malé koláčiky. Robia sa z masla, do ktorého sa vmiešava cukor, ktorý v ňom vytvorí bublinky, takže je cesto nadýchané a mäkké. Plus sa na vrch dáva krém :)

      Odstrániť
  5. Ahoooj :) práve som vyskúšala tieto cupcakes, kedže som závislá od pečenia cupcake a stale peciem len take rovnake, tieto tvoje ma inspirovali, tak som o 9tej večer vytiahla "náradie" a dala sa do toho :) cupcake úžasne s tými jablckami���� top do tohto sychraveho počasia. Co sa týka krému ja som ho mixovala okolo 25min bez srandy, ako si pisala uz dom zo isla vzdať, kedže to bolo take nooo take na "vyhodenie" , ale dala som na teba a mixovala a mixovala☺️.. Uz som len čakala pokym prídu susedia, ze ci som normálna o 22,00 mixovat �� Naštastie kreeem po tych 25minutach bol famózny!!! Na pravej ruke budem mat zajtra svalovicu, alw stojí to zato!! Dufam, ze budu drahému chutit, kedže ja len peciem a nekostujem.. Dakujem este raz! ☺️☺️

    OdpovedaťOdstrániť