štvrtok, 30. augusta 2012

O lenivosti a svadobných koláčikoch



Och...ja viem, hanbím sa...sľúbila som, že budem celé leto tvoriť, piecť a písať a...nabudúce radšej nič nesľubujem. Na svoju obranu, piekla som....ibaže väčšinou stále to isté, takže príliš nebolo čo uverejňovať (a bola som na to príliš lenivá). Navyše som si užívala svoje posledné študentské leto (rozumej bohapusto sa povaľovala, vstávala neskoro a chodila spať ešte neskôr a medzitým hrala počítačové hry) a tento týždeň som začala poctivo zarezávať. Veru, bude zo mňa veľká pani učiteľka...alebo aspoň pani učiteľka...alebo aspoň tá učiteľka. A že prečo som piekla stále to isté? Pretože sa mi dostalo milej pocty; jedna zlatá slečna (teda už pani) ma poprosila o svadobné koláčiky. A pretože som chcela, aby boli koláčiky dokonalé, tak som cvičila, menila, pridávala, uberala, prirovnávala, hľadala, objednávala, nakupovala...až sa to napokon podarilo (teda aspoň dúfam). 

Som tvor od prírody nespokojný, takže viem, že by sa to dalo zvládnuť ešte lepšie ALE...no veď posúďte sami!


Takto sa vydlabali...

...takto naplnili...


...takto čakali...

....a takto krááááááásne si ich dostajlovala nevesta!



A že by vás silno zaujímalo, ako asi chutili? Cesto je ako pri čokoládových cupcakes, ale pohrala som sa troška s ingredienciami. Ukázalo sa, že také vajíčko navyše robí divy! Po poriadnom vychladnutí som košíčky vydlabala a naplnila jahodovým želé (robené tak ako malinové...len s jahodami, prirodzene). Ako krém som použila vanilkový Swiss Meringue Buttercream (podobný ako tento, len s obyčajným cukrom, bez farbiva a s extraktom navyše).


5 komentárov:

  1. ahoj tak po shlédnutí tvých komentářů jsem se rozhodla, že si na svatbu napeču klasické cupcakes místo obyčejného cukroví. Mohla bys mi doporučit tvoje 3 nejoblíbenější druhy, abych věděla, kde mám začít se zkoušením? Díky L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahojte, hladam niekoho kto by mi napiekol na svadbu v Bardejove podobne cupcakes, neviete poradit nikeoho sikovneho z vychodu Slovenska?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. lennulka, preáč, že odpisujem až teraz, ale nejak mi to tu blblo a až teraz som sa dokopala k riešeniu :)
    uff...ťažká voľba veru...určité čokoládové s pepermintov a lučinovým krémom! čokoládové sú celkovo veľmi flexibilné...čokoláda chutí všetkým a dajú sa naplniť ovocím, ganache, marshmallow plnkou...určite by som sa držala čokoládových!!!

    Martina, bohužiaľ, neviem o nikom :/

    OdpovedaťOdstrániť