sobota, 14. júla 2012

Chrumkavé cupcakes


   
Odkedy mám flambovaciu pištoľ, blúdim svetom a hľadám, čo by som mohla podpáliť. A i keď zbožňujem Créme Brulée, robiť ho každý týždeň len preto, aby som sa vytešovala "ako to pekne horí" veru nie je príliš zábavné (uznávam, samotný akt pálenia JE zábava...len to všetko predtým už ani nie).

Nápad na tieto cupcakes som našla na stránke jednej neuveriteľne šikovnej slečny. Použila som však svoj recept na čokoládové cupcakes, spravila si keksíkový korpus "od oka" a napokon cupcakes ozdobila bielkovou penou, ktorú som použila aj na svoje zasnežené cupcakes



Najskôr si zapnem rúru (klasicky) na 180 stupňov. Rozmrvíme (rozmixujeme, potlčieme,...) približne 200g maslových (alebo akýchkoľvek iných) sušienok, ktoré zmiešame s asi 80g masla. Naozaj nemám predstavu, koľko som tam toho dala, ale verím, že sa vám tento sušienkový korpus podarí hravo urobiť podľa seba. Žiadna veda; zmiešať tak, aby zmes držala "pokope" a do každého košíčka natlačiť približne jednu čajovú lyžicu. Takto natlačené košíčky pichneme približne na 5 minút do rúry.


Pripravíme si cesto na čokoládové cupcakes, naplníme ním všetky košíčky (približne do 3/4) a šupneme do rúry na 20-25 minút.  Cupcakes vytiahneme z formy a necháme PORIADNE vychladnúť. Medzitým si pripravíme bielkovú penu, z ktorej na koláčikoch spravíme výdatný kopček (odporúčam obyčajnú okrúhlu špičku...čo najväčšiu, prirodzene). A takto môžete koláčiky pokojne nechať...ALEBO...ich môžete tak trocha podpáliť! Hoci je flambovanie veľkou zábavou, treba dávať pozor, aby ste nepodpálili seba, košíčky, prípadne nejakú kuchynskú pomôcku z horľavého materiálu...naozaj...

2 komentáre:

  1. Obdivuju tě, že máš furt jiné a jiné nápady na zdobení cupcakes! :)Vypadají báječně!
    Taky mám blog o pečení- http://dinosaur-run.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť