štvrtok, 28. júna 2012

Malinové cupcakes s krémom z bielej čokolády




Nedávno som sa tu rozplývala nad kombináciou tmavej čokolády a mäty. Maliny a biela čokoláda vo mne vyvolávajú podobnú eufóriu. Zvyčajne čokoládu k životu nepotrebujem (samozrejme, sú chvíle, kedy je priam nevyhnutná) a bielej sa snažím vyhýbať, pretože je na môj vkus je príliš sladká. Ak k nej však pridáte svieže maliny, dostanete kombináciu, ktorá hádam ani nie je z tohto sveta. A ak je táto kombinácia súčasťou vanilkových cupcakes...och...


Vanilkové cupcakes (približne 14ks):

125g masla (izbová teplota)
150g krupicového cukru
2 veľké vajcia
200g polohrubej múky
1/2 čajovej lyžičky soli
2 čajové lyžičky kypriaceho prášku
125ml mlieka
kaviár z jedného vanilkového struku
1 čajová lyžička vanilkového extraktu


Platí postup ako pri všetkých cupcakes (creaming method). Vyšľahať maslo s cukrom a  pridať po jednom vajíčka. V inej miske zmiešať sypké ingrediencie (múka, soľ, kypriaci prášok). Do mlieka primiešať kaviár a extrakt (ak chcete, môžete mlieko trocha prehriať, aby sa vám doň uvoľnila vanilka). Postupne pridávať do maslovej zmesi sypkú zmes a mlieko s vanilkou. Koláčiky pichnúť do rúru vyhriatej na 180 stupňov a piecť približne 20 minút.

Vychladnuté cupcakes si vydlabeme a naplníme  malinovým želé (áno, tým,  o ktorom som tu včera toľko básnila).




Napokon cupcakes ozdobíme krémom z bielej čokolády. Recept vám tak celkom neprezradím. Nie preto, že by bol tajný, ale preto, že som ho robila od oka (ale že ste to vy, pokúsim sa to dať nejako dokopy). 

Základom je roztopiť si približne 100 gramov bielej čokolády spolu s práškovým cukrom (množstvo nechávam na vaše chuťové bunky) a čajovou lyžičkou vanilkového extraktu. V miske si vymiešame približne 100 gramov masla, do ktorého pridáme čokoládovú zmes (mierne vychladnutú). Napokon pridáme trocha sladkej smotany a šľaháme. Je pravdepodobné, že krém nebude celkom tuhý (a už vôbec nie v tomto diabolskom počasí). Pred zdobením teda pichnite krém na chvíľku do chladničky, aby ste predišli jeho deformácii.



Pokiaľ sa cupcakes nechystáte okamžite zničiť, odporúčam ich skladovať v chladničke. Taký čokoládový krém by sa vám mohol pri momentálnej izbovej teplote škaredo pomstiť...



9 komentárov:

  1. nádherné cupcakes ... biela čokoláda a maliny sú úžasná kombinácia ... a ten krém z bielej čokolády sa mi tiež veľmi páči(vyzerá tak jemne, nadýchane) niekedy ho skúsim napodobniť, vďaka za peknú inšpiráciu :)) ... Jana :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam, hneď by som si dala, milujem všetko malinové a toto vyzerá naozaj úžasne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mmmm! Vsechny vypadaji uzasne!
    Uz se konecne musim naucit delat cupcakes :)
    D.

    Zvu Te k sobe na Moleskine Giveaway! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja by som sa chcela spýtať takú nezvyčajnú otázku-odkiaľ zháňaš košíčky na cupcakes? Lebo v klasických obchodoch majú len tie nepekné biele a chcela by som dáke farebnejšie. Nevieš mi poradiť? Možno aj v BA/NR/TT? Diky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám dva hlavné "zdroje". Košíčky nakupujem cez internet (ak objednávam niečo iné, vždy sa poobzerám aj po košíčkoch) a tu v TT je obchodným dom Jednota, v ktorom je veľké papiernictvo. Z neho mám pravdepodobne 70% košíčkov. Vždy tam nájdem nejaké nové :)

      Odstrániť
    2. a ja by som este odporucila DM drogeriu, odtial mam tiez kosicky vsetkych farieb a vzorov, od rybiciek, cez srdiecka, az po chobotnice :)))

      Odstrániť
    3. farebné košíčky majú aj v Ikei :)

      Odstrániť
  5. ahoj, prosim ta kolko davas cesta do kosickov. Do polovice alebo tesne pod okraj?
    Dakujem :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj, cesta davam vzdy tak do 3/4...priblizne tak 1cm od vrchu :)

    OdpovedaťOdstrániť