streda, 13. júna 2012

Citrónové cupcakes s tvarohovým krémom




Áno, áno, viem...nebola som tu príliš dlho. Ani čiarku som nenapísala! A úprimne ma to mrzí. Tentokrát som v tom ale nevinne. 

Mesiac marec patril diplomovke...mesiace apríl a máj zasa štátniciam z anglického jazyka a literatúry a napokon aj slovenského jazyka a literatúry. 1. júna som si vydýchla, pretože konečne bolo po všetkom. 4. júna som už dýchala s oveľa väčšími ťažkosťami. Doslova. Skolila ma choroba. Škaredá, dlhotrvajúca, únavná choroba! Neviem ako vy, ale ja sa po stresových situáciách vždy stanem terčom všemožných bacilov a iných príjemných záležitostí. Inak tomu nebolo ani tentoraz.

Ešte pred tým, ako ma pán bacil dostal do postele, rozhodla som sa napiecť rodinným príslušníkom tieto cupcakes ako vďaku za ich morálnu podporu. Bohužiaľ, k ich písomnej podobe som sa dostala až dnes...ale verím, že to nikomu z vás nevadí. 

Citrónmi (a citrusmi všeobecne) som tak trocha posadnutá. Všade, kam môžem, dám citrónovú kôru (a  prisahám, že to stojí za to!).Citrónové cupcakes som skúšala už viackrát, stále to však nebolo ono. Až po niekoľkých pokusoch a omyloch sa mi podarilo zostaviť dokonalý recept.

Cesto (vyšlo mi z neho približne 16 koláčikov):
125gramov masla
150gramov cukru
2 vajcia
200gramov hladkej múky
1/2 čajovej lyžičky soli
2 čajové lyžičky kypriaceho prášku
kôra z 1 veľkého citróna (prípadne dvoch menších)
1 kyslá smotana (téglik)
šťava z 1/2 väčšieho citróna (prípadne jedného menšieho) 

Rúru si predhrejeme na 180 stupňov a do formy na muffiny si dáme košíčky. Maslo vyšľaháme s cukrom a po jednom primiešame vajcia. V druhej miske si zmiešame suché ingrediencie; múku, soľ, kypriaci prášok. Kyslú smotanu zmiešame s kôrou a šťavou z citróna. Do vyšľahaného masla pridávame postupne suchú a mokrú zmes, na striedačku.  Košíčky naplníme do 2/3 a dáme piecť. Citrónové cupcakes sa pečú o čosi dlhšie. Zvyčajne okolo 30-35minút. A aj po tomto čase sa vám budú zdať príliš vláčne. Nebojte sa! Ak do koláčiku pichnete špáradlo a je čisté, koláčiky môžete pokojne vybrať a nechať vychladnúť na tanieri. Kvôli citrónu vrch koláčikov trocha zhnedne, neznamená to však, že ste koláčiky spálili! Všetko je tak, ako má byť. Vychladnuté cupcakes sú neskutočne vláčne (za čo môže kyslá smotana) a krásne nadýchané.

Krém je čisto na vás. Buď sa rozhodnete pre klasický Swiss Meringue Buttercream , takže budete mať citrónové cupcakes so sladkým krémom, alebo môžete pokračovať na "kyslastej vlne" a vyskúšať môj extra tvarohový krém.

Najtvarohovejší  krém na svete: 
250gramov jemného tvarohu (NAOZAJ jemného)
200gramov krémového syra (Lučina)
1 čajová lyžička vanilkového extraktu (nemusí byť)
4 polievkové lyžice práškového cukru

Tvaroh vymiešame so syrom a pridáme extrakt. Cukor pridávame postupne; podľa potreby. Ja som dala len 4 lyžice, ale pokiaľ chcete krém sladší, nebojte sa pridať viac cukru. Znova platí: Ochutnávať!  Krém nanášame na vychladnuté cupcakes špachtľou, nožíkom alebo pomocou vrecka na zdobenie.





PS: sľubujem, že odteraz sa vidíme častejšie!

1 komentár: