pondelok, 19. marca 2012

Vanilkový extrakt


Vanilkový extrakt je niečo, čo, bohužiaľ, v našich zemepisných šírkach zoženiete veľmi ťažko. Samozrejme, vždy po ňom môžete pátrať prostredníctvom internetu alebo si obehať okolité krajiny. Najlacnejším a hlavne najlepším variantom v je vyrobiť si takýto extrakt doma. Je to vec maximálne jednoduchá a naviac máte istotu, že suroviny, s ktorými pracujete sú kvalitné.

Keďže ja som tento zázrak robila po prvý krát, pripravila som si len menšie množstvo; na skúšku. Takže ak chcete extraktu pripraviť viac, použite na môj recept jednoduché matematické úkony a hotovo.

Extrakt:
200ml vodky (čím vyššie percento alkoholu, tým, samozrejme, lepšie)

Na tento extraktový účel som si kúpila trojdecové fľaštičky z (vraj) recyklovaného skla, ktoré sú pôvodne určené na servírovanie  octu a oleja. Ja som človek prehnane esteticky založený a keby že mám extrakt v zavárankovom pohári, pravdepodobne by som ani nezaspala. Vy však nemusíte byť natoľko melodramatickí; poslúži vám akákoľvek dobre uzatvárateľná nádobka. 

Vanilkové lusky by ste do extraktu mali dávať celé (samozrejme, ja mám malú fľaštičku, takže som ich musela prerezať, ale hádam to všetci prežijeme v zdraví). Približne pol centimetra od vrchu si každý struk pozdĺžne prerežeme, ale nie "durch", ale len tak, zvrchu. Struky dáme do fľašky/nádoby a zalejeme vodkou (prípadne iným alkoholom; poslúžiť by vraj mal aj kvalitný bourbon) tak, aby boli celé ponorené a nádobku odložíme na tmavé miesto. A čakáme...čakáme celé DVA dlhé mesiace. Počas tohto zdrvujúceho čakania treba extrak-sem tam pretrepať.  Tento môj má takúto krásnu farbu už po 3 dňoch!



2 komentáre:

  1. Super, toto vyskúšam. Ja kupujem organicky vanil. extrakt v Marks&Spencer potravinách v BA, ale už je posledná flaštička polo prázdna, tak kým ho úplne vyminiem skúsim si vyluhovať svoj! Vďaka za výborný nápad..

    E.

    OdpovedaťOdstrániť