sobota, 25. februára 2012

Zasnežené cupcakes




Áno, všimla som si, že zima pomaly (ale hádam isto) odchádza a že práve dnes bolo príjemne skorojarne. Pôvodne som naozaj prudko rozmýšľala nad vhodným názvom. Len-tak tak tieto cupcakes unikli názvu "Draculove cupcakes". Že vám to nedáva žiadny zmysel a nemáte ani poňatia, prečo by sa takto mohli volať? Nevadí, to len moja diplomovková deformácia...každopádne, rozhodla som sa, že sa so zimou pekne vrúcne rozlúčim (aj napriek tomu, že pre nás tento rok nebol príliš láskyplný a sem-tam sme si výrazne nerozumeli). 

Znova som si vypomohla stránkou Bakingdom  a svoje čokoládové cupcakes som zdobila bielkovou penou a poliala roztopenou čokoládou. Cupcakes som spravila presne podľa svojho receptu, ale košíčky som naplnila takmer po okraj, pretože potrebujeme čo najviac "plochy" pre penu. Samozrejme, keďže mám cesto napasované na 12 kúskov, pri tomto recepte ich bolo len 11. Ale som si istá, že to prežijete...alebo sa pri dávkovaní cesta troška pohrajte a podarí sa vám to uhrať aj na 12 (mne sa nechcelo).



Bielková pena:
2 bielka
200g preosiateho práškového cukru
1 PL citrónovej šťavy
60ml vlažnej vody

Nad parou si rozpustíme cukor v bielkach, pridáme vodu a šťavu a zmes zohrejeme. Ručným šľahačom šľaháme nad parou približne 10 minút, odstavíme a došľaháme do tuha. 


Zmesou naplníme vrecko a zdobíme vychladnuté cupcakes. Robíme v podstate také špirálky; začíname na okraji a postupujeme smerom dovnútra a hore. 



Hoci to nerobím príliš rada, cupcakes musia ísť do chladničky, pretože potrebujeme, aby pena na povrchu stuhla (a vo vnútri bude krásna maršmelíková!). Zatiaľ si pripravíme čokoládovú polevu.

Čokoládová poleva:
125g čokolády 
1 PL rastlinného oleja

Čokoládu jednoducho roztopíme nad parou,  pridáme lyžicu oleja a necháme 15 minút vychladnúť. Možno sa čudujete, prečo ide do tejto polevy olej. Keďže budeme čokoládou polievať penu, potrebujeme, aby nám čokoláda vychladla. Rovnako však potrebujeme, aby zostala tekutá. Ak by sme použili maslo, čokoláda by rýchlo stuhla. Ak by sme pridali smotanu, na bielkovej pene by sa nevytvorila pekná "škrupinka". Vďaka oleju čokoláda stuhne o čosi pomalšie, ale zachová si pekný lesklý vzhľad.  Keď máme čokoládu vlažnú, vyberieme penové cupcakes a začneme ich polievať.



Nebudem vám klamať, je to piplačka. Určite však nejde o vec, ktorá sa s troškou trpezlivosti nedá zvládnuť. Takže pekne pomaličky, lyžičkou, od vrchu polievajte bielkové špice. Až pokým neočokoládujete všetky cupcakes. Poliate cupcakes dáme na 10 minút do chladničky, aby sa nám vytvorila škrupinka a potom...MŇAM!


A tu som sa chcela pochváliť svojou čarovnou plechovičkou od Lenky!


A tu môžete vidieť, ako to vyzerá vo vnútri takého zasneženého cupcake-u (i keď tento cestou v plechovičke prišiel o špičku)!


9 komentárov:

  1. krasne sa ti podarili, si sikovna!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Váááu ! V prvom rade musím napísať, že si strašne šikovná ! Ďakujem Bohu za tvoj blog. Už dlho som hľadala nejaký podobný a konečne som našla ♥ Určite vyskúšam minimálne polovicu tvojich receptov ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ďakujem! som rada, že sa blog páči ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, môžem sa prosím opýtať čo mám robiť aby mi tá biela pena tak pekne držala?
    Šlahala som ju priblizne hodinu a síce bola tuhá ale nie dostatočne na to aby držala tvar a zase sa mi pomaličky nerozliala :C
    Prosím, poraď :C Všetko som spravila podla návodu ale nevyslo to. :C

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj Evi, mrzi ma, ze pena nevysla. Urcite ju treba najskor slahat nad parou, aby sa cukor poriadne roztopil. Takto viac "lepi". Inak neviem, co sa mohlo stat...pokial tam bolo dost cukru, pena mala drzat...

      Odstrániť
    2. No, nad parou som ich šľahala 10 minút ako bolo písane.
      hm...Možno nie dostatočne silno a nabudúce asi skúsim viac cukru.
      Aj tak cupcakes ale dopadli pekne, penou som ich nakoniec len potrela a čokoládov ich pekne postriekala c:
      Ďakujem za radu, skúsim to nabudúce znova! Ja sa nevzdám! >D :D
      Ďakujem za úžasné rady a príspevky ktoré sem na stránku dávaš! :D
      Milujem tvoj blog! :D

      Odstrániť
    3. Jasne, treba skusat...ja tiez robim niektore veci na trikrat :D Dakujem!!!! velmi, ale velmi si to vazim!

      Odstrániť