utorok, 14. februára 2012

Jahodová čokoláda so srdiečkami z tajnej obláčikovej hmoty



Keď už je teda ten Valentín dnes, tak aj ja budem troška srdiečkovať...ale iba troška...vlastne, klamem vás. Tento čarovný nápoj som s pomocou mojej sestry pripravovala ešte cez víkend, ale rozhodla som počkať s jeho uverejnením. Chcela som sa pochváliť srdiečkovou tematikou predsa!

Stránka Bakingdom patrí medzi moje najobľúbenejšie stránky o pečení. A keď som tam zbadala chutné srdiečka (áno, mám slabosť pre úpadkové symboly...a všetko ružové), bolo mi jasné, že spolu ešte zažijeme veľa všakovakých dobrodružstiev. V tomto recepte boli ozdobou pre jahodovú čokoládu...a tak sme sa ju rozhodli vyskúšať. V tomto prípade sme však nešli podľa receptu, ale podla intuície a jazykov. Urobili sme pár hlúpejších rozhodnutí (ako napríklad šľahať smotanu ručným šľahačom, alebo dať namiesto polovice jahôd presladený jahodový džem), ale poučili sme sa a recept sme upgrade-li. A...tadaááááááááááá!

Tajná obláčiková hmota:

Dobre, dobre, obláčiková hmota nie je až taká tajná, ako by sme chceli. V podstate ide len o smotanu na šľahanie a cukor. Presnejšie:

100ml smotany na šľahanie (1/2 téglika)
1 polievková lyžica práškového cukru

Jediné, čo musíte urobiť, je vyšľahať smotanu do tuha. Vyhnite sa ručnému šľahaču, pretože sa zakecáte, nebudete vidieť, čo robíte (len budete besno šľahať) a zo smotany vám zostane zgrcnuté maslo. Keď ju budete mať ušľahanú, prestrite si papier na pečenie na menší plech (alebo väčší plytký tanier) a smotanu rovnomerne rozotrite. Nemusíte sa obávať nedokonalostí, srdiečka sú predsa domáce a dôležité je, že sú z lásky! 

Plech (tanier) so smotanou dáme do mrazničky. Tam musí byť smotana aspoň hodinu, aby stuhla. Najlepšia je však na druhý deň. Keď nám poriadne stuhne, pripravíme si formičky na koláčiky a vykrajujeme čo len sa nám páči. Ja som bohužiaľ nemala malé srdiečka, takže som do každej šálky dala jedno veľké.



Jahodová čokoláda (približne 4 šálky):
400g jahôd (čerstvých alebo mrazených)
2 biele čokolády (200g)
500ml mlieka

Tieto množstvá sú veľmi subjektívne. Takto to vyhovuje nám. Vám nemusí. Ako som spomínala, my sme pôvodne spolupracovali s jahodovým džemom. A nebolo to zlé, ale bolo to sladké (takže ma to po vypití jednej šálky dostalo do cukrovej kómy). Biela čokoláda je v podstate len tuk a cukor, takže si myslím, že pridávať ďalší cukor je zbytočné. Ale zasa je možné, že budete mať kyslejšie jahody a cukru (alebo medu) sa nevyhnete. Takže OCHUTNÁVAJTE!!!

Bielu čokoládu si nad parou rozpustíme a primiešame mlieko. A miešame. Pridáme rozmixované jahody a privedieme k varu. Vypneme, nalejeme do najkrajších šálok, aké doma nájdeme a ozdobíme srdiečkami (alebo čímkoľvek iným).



Takto sme pracovali
A takto sme ochutnávali

Také srdiečka z obláčikovej hmoty sú úplne neskutočné. Alebo aj kvetinky. Je to prudko kreatívny (a strašne pekný) nápad ako ku káve (alebo čokoláde či kakau) podávať smotanu. 

A moja naj šálka:



4 komentáre:

  1. mnaaaam, hned by som si dala! mnaaaam! :D..a tie smotanove srdcia, uzasny napad!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to se mi líbí. Inspirace je to obrovská, díky za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. slahacku NIKDY neslahat rucnym slahacom :)

    OdpovedaťOdstrániť