pondelok, 6. februára 2012

Banánové cupcakes s medovo-škoricovým krémom



Prestávam mať rada zimu. Vlasy mi lietajú okolo hlavy, moja posteľ sa zmenila na elektrinou nabité mínové pole, na tvár si najmenej desaťkrát denne patlem detský krém (originál do zimy a vetra) a aj tak to nepomáha.... Jedinou útechou v takejto škaredej zime sú mi jedlá a nápoje so škoricou, medom a zázvorom. A tak som si povedala, že také banánové cupcakes s medovo-škoricovým krémom mi určite strašne pomôžu. A pomohli!

Recept na banánové cupcakes som mala nachystaný už dlhšie (fakt sa ma nepýtajte odkiaľ ho mám, lebo ja si to naozaj nepamätám) a do svojho klasického Swiss Meringue Buttercream som pridala med, ubrala cukru a prisypala škoricu. A takto nejako to dopadlo.



Banánové cupcakes:
125g masla
175g hnedého cukru
2 vajcia
2 prezretejšie banány
1 čajovú lyžičku sódy bikarbóny
2 polievkové lyžice prevareného mlieka
1 čajová lyžička kypriaceho prášku
225g polohrubej múky



Pred tým, ako začneme pripravovať cupcakes si, tradične, zapneme rúru na 170 stupňov a nachystáme si do plechu na muffiny košíčky (ja som si tentoraz vybrala oranžové).
Maslo vyšľaháme s cukrom a pridáme vajcia a banány (ja som dala 2, aby neboli úplne mega banánové. Ak chcete, dajte o jeden viac a masla dajte len 100g). V miske si zmiešame múku s kypriacim práškom. Do plastového pohárika si dáme mlieko a pichneme ho na chvíľu do mikrovlnky (pre mňa – za mňa si ho prevarte na sporáku, mne sa nechcelo) a do vrelého zamiešame sódu bikarbónu. Mlieko sa vám parádne napení (a  pokiaľ vám ku šťastiu chýba málo, ako mne, neskutočne vás to bude fascinovať). Mlieko nalejeme do cesta a zamiešame. Keď je všetko premiešané, pridávame po dávkach múku. No a nakoniec naplníme cestom košíčky (mne sa ich tento krát podarilo naplniť až 15) a cupcakes pečieme približne 20 minút (oňuchávať, špáradlom štuchať). Upečené cupcakes necháme vychladnúť a pripravíme si krém.



Medovo-škoricový krém:
3 bielka
80 g medu
30 g hnedého cukru
150g masla
½ čajovej lyžičky mletej škorice

Vždy, keď mi zostanú žĺtky, dám ich do malého zaváraninového pohára a pichnem ich do mrazničky. Tam trpezlivo čakajú, až sa im ujde miesto v Crème brûlée.

Takže žĺtka dáme do pohárika a bielka si dáme do kovovej alebo sklenenej misky (prípadne kastrólika) a pridáme cukor a med.  V druhom kastróliku si necháme prevrieť trocha vody, stíšime plameň a dáme naň misku s bielkami. Pomaly miešame dovtedy, kým sa nám med a cukor neroztopia (mne to trvalo o čosi dlhšie, pretože som mala scukornatený med). Keď je zmes jednoliata, odstavíme si misku zo sporáka a vyšľaháme tuhý sneh.

A teraz maslo. Pridávame ho po malých kúskoch, vždy poriadne premiešame. Keď budeme mať v kréme približne polovicu masla, švacneme tam škoricu. Po pár minútach uvidíte čosi strašne škaredé a budete mať chuť sa rozplakať. Ide o moment, kedy väčšina ľudí usúdi, že „krém“ treba vyliať do záchoda. NIE! Krém bude vyzerať ako tvaroh, ale nesmiete to vzdať. Možno ho budete musieť šľahať ďalších 15 minút. No a čo?! Z masla sa bude uvoľňovať voda a tá spôsobí, že sa vám krém nachvíľu „zgrcne“. Nezostáva vám nič iné, len mi veriť. A čakať. A šľahať. A...tramtadáááááááádáááááááááááá.


Krém napatlite špachtľou na cupcakes, alebo použite vrecko na zdobenie. Nakoniec ešte posypte trochou škorice. 


Ako som čakala, cupcakes zahriali. A čo ten zázvor? No z toho si predsa treba spraviť super čajík a zapíjať ním cupcakes!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára