utorok, 31. januára 2012

Vanilkový cukor




Keď mi včera priniesla pani poštárka čarovný balíček z Prahy, skoro som sa pocikala od radosti. A keďže to bola nafučaná obálka a nie stuhou previazaná škatuľka, nebola v nej Bambulka ale...20 kusov vanilkových luskov. A nie len tak hocakých! 




Presne pred týždňom som sa sťažovala, že nemôžem zohnať poctivú vanilku, ktorá by nebola suchá a finančne ma nezruinovala. A ako to už býva, vykašlala som sa na kamenné obchody a odišla hľadať šťastie na internet. Hodila som do gúglu vanilkové lusky...a bum! Hneď prvý odkaz, jedno kliknutie, pár prečítaných recenzií a už ma mali. Ani neviem ako som mala objednaných 20 luskov madagaskarskej bourbon vanilky (ktorá, mimochodom, patrí medzi tie najkvalitnejšie) a sklenenú dózičku na 10 luskov.  A potom som sa strašne vytešovala, akú som našla super stránku a ako super ušetrím a ako budem mať super vanilku a...bla bla :)

A včera prišla...



Keďže som s ňou mala plány už predtým, presne som vedela, ako ju použijem - na vanilkový cukor a vanilkový extrakt. Keďže som lenivá vytrepať sa do obchodu pre alkohol, zatiaľ som sa "zmohla" len na cukor. Na taký cukor potrebujete tri veci; vanilkový lusk (lusky), práškový cukor a dózu. Poctivým internetovým prieskumom som sa dopracovala  k tomuto výsledku (alebo lepšie povedené gramáži): na 100g cukru jeden vanilkový lusk (ťažká matematika). Ja mám dózu od kávy na približne 300g, takže som si rozpitvala 3 lusky. Priečne som ich rozrezala, vyškriabala zrniečka do cukru a napokon pokrájala lusky na menšie časti. A pekne nasypala do nádoby a poriadne zatriasla (po zatvorení, samozrejme). Cukor by mal stáť približne týždeň, aby stihol zvanilkovatieť. Nádobkou je dobré každý deň trocha potriasť, aby sa vanilka pekne porozkladala. Takže od dnes cukor pozorne sledujem a budem informovať(a snáď sa do toho obchodu dopracujem a čoskoro bude aj extrakt )!



Tu si môžete vanilku objednať aj vy...a ja vám to vrelo odporúčam. Čo sa kvality týka, je bezkonkurenčná a s "vanilkou" v slovenských obchodoch sa porovnať NEDÁ! Poštovné z Prahy vás vyjde na tri eurá (čiže nižšie ako v niektorých slovenských internetových obchodoch) a lusk v priemere okolo 70 centov (záleží od druhu a balenia). 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára