streda, 4. januára 2012

Povinná výbava

Niekedy mám pocit, že je úplne jedno, aký je samotný cupcake. Ide skôr o to, či je pekný. A na to, aby bol pekný potrebujeme nielen kvalitné (a parádne kalorické) polevy, ale najmä ten správny vercajk!

Okrem samotnej polevy existujú presne 3 veci, ktoré robia zo škaredého cupcakeového káčatka fešnú krémovú labuť. Farbivá (tie samozrejme, môžete vynechať, ale stále to nebude až taká fešná labuť, ale len...labuť), vrecko na zdobenie a špičky.

Ja osobne používam na farbenie polevy (prípadne cesta, ale do dúhovokoláčových extrémov nejdem) gélové farbivá (Wilton). Nájdete u mňa aj práškové potravinárske farbivá, ktoré však nie sú až také výrazné, je v nich troška väčší "bordel" (ale možno si to len naivne myslím) a keď ste človek od prírody tak trochu ľavý (moi), tak sa vám podarí zafarbiť všetko možné okrem polevy. Môj vercajk momentálne tvorí 8 farieb, ale som si istá, že si čoskoro adoptujem nejaké ďalšie.



Vrecko na zdobenie je nutnosť. Samozrejme, môžete použiť aj pevnejšie sáčiky (napr. celofánové), ale keď si kúpite jedno poriadne, máte po probléme, nič nemusíte zhánať a ešte ste aj ekologickejší. Dávajte si však pozor na to, aké vrecko kupujete. Moje prvé vrecko nebolo zvnútra pogumované, takže som si zdobila aj ruky, čo je pri maslovom kréme vysoko praktické. Preto hľadajte pogumované (thermo) vrecko. Na veľkosti príliš nezáleží; moje súčasné je trocha väčšie (46cm), ale to vôbec nevadí (aspoň sa doň veľa zmestí :P). Ako sa takéto vrecko čo najšikovnejšie plní vám prezradím a ukážem v niektorom z najbližších blogov.


A napokon špičky. Na trhu existuje veľké množstvo špičiek a adaptérov. Adaptér je taká šikovná vecička (ktorú som niekde odpásla, takže si ju musíte vygúgliť), vďaka ktorej si môžete vymienať špičky na tom istom vrecku. Pravdepodobne to však nebudete robiť často, takže to nie je až taká potrebná časť základnej výbavy. Bez špičiek sa však žiadna cupcake labuť konať nebude! Odporúčam zadovážiť si jednu obyčajnú (hladkú) špičku s väčším priemerom (ja mám jednocentimetrovku), vďaka ktorej ozdobíte cupcake jedným ťahom a "nenaplácate" naň zbytočne veľa krému (ako sa to stáva pri menších priemeroch, keďže sa človek snaží, aby to vyzeralo pekne, z celej sily tlačí a nakydá tam toho za žufanku). No a potom je to len a len na vás. S každou špičkou sa dá robiť niečo iné. Ak chcete len obyčajne zdobiť (robiť špirálky), postačí vám  hladká a zúbková špička s väčším priemerom. Ak chcete robiť napríklad ružičky, vyberte si niektorú z "plochých" špičiek (často ich nájdete pod názvom špičky na ružičky).


Toľko teória a nabudúce už prax!

1 komentár: