streda, 4. januára 2012

Levanduľové kvety


















Vždy keď otvorím túto čarovnú plechovičku a strčím do nej nos (čo robím pomerne často), vidím Provence a také tie nekonečné fialové lány. Či som bola niekedy v Provence? Nie, nikdy (hlboký vzdych), ale na staré kolená tam budem mať víkendový domček s vinicou. A hoci toto je predovšetkým cupcake blog, táto čarovná ingrediencia tu má svoje miesto, pretože o nej ešte budete počuť! Tak!

Tento poklad som dostala od svojej najlepšej sestry (ktorá je mimochodom tou najlepšou sestrou na svete) len tak (áno, práve preto je najlepšia, lebo mi bezdôvodne kupuje darčeky...a často!).  Zatiaľ som ju ako samostatnú ingredienciu nepoužila, ale chystám sa na to (celkom dlho). Nedám však dopustiť na levanduľový cukor, ktorý je skvelý do väčšiny koláčikov (najmä však do čajového pečiva), alebo do čierneho čaju s citrónom. 

Takýto cukor si vyrobíte pomerne ľahko; stačí vám na to práškový cukor, sušené levanduľové kvety a uzatvárateľný pohár. Ja osobne dávam tak dve polievkové lyžice levandule na 500g cukru, pokojne však môžete dať aj tri (záleží od levandule). Hoci vám neviem presne povedať, odkiaľ sa vzala táto moja konkrétna plechovka, môžem vám odporučiť iné spôsoby, ako si kvietky zohnať. Môžete; A) levanduľu pestovať v črepníku (nepotrebujete celé pole) a kvety si vlastnoručne usušiť, alebo B) kúpiť si usušené kvety v podobe sypaného levanduľového čaju (ktorý je, mimochodom, perfektný na nervy). 



1 komentár:

  1. Juchuu! A je to na svete :) Uz sa tesim az tu toho bude veeela a budeme si preklikavat bizarnymi cupcakes :)

    OdpovedaťOdstrániť